In het menu hieronder vind je veelgestelde vragen en antwoorden over het kopen van inlogcode(s) en de werking van de GPI. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Download het voorbeeldbestand en voer daar de kandidaten in. Zorg dat je de velden 'Voorletters', 'Voornaam', 'Tussenvoegsel', 'Achternaam', 'Geboortedatum' en 'Email' niet wijzigt. Lukt het nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via support@explainsafe.nl en voeg het CSV-bestand bij. Noem hierbij ook de foutmelding die je krijgt en vermeld het e-mailadres van het GPI-bedrijfsaccount.
Als je een GPI-instructie hebt gedaan, wordt de voortgang hiervan één week opgeslagen, of totdat er een nieuwe instructiepoging gedaan wordt. Wanneer de instructie is opgeslagen, dan kun je na de GPI-netwerktest klikken op de oranje knop 'Hervat de GPI waar je gebleven was'. Na deze week, kun je de GPI-instructie niet meer hervatten. Zat je binnen de termijn van een week maar is je instructievoortgang niet opgeslagen? Dan komt dit door een ontbrekende, trage of instabiele internetverbinding. Zorg bij een nieuwe poging dat je de GPI (bij voorkeur) met netwerksnelheid 'Goed' maakt. Je hebt verbinding als het netwerksymbool links naast de resterende tijd groen is. Is deze rood, dan is de verbinding weggevallen.
Kom je via de link in de uitnodigingsmail niet direct bij de GPI terecht? Kijk dan eerst of je er wel komt als je inlogt via https://gpi.explainsafe.nl/nl/login. Bij E-mail vul je het e-mailadres in waarop je de uitnodigingsmail hebt ontvangen. Je werkgever kan voor je in het GPI-bedrijfsaccount controleren welk e-mailadres dit is. Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je een wachtwoordherstelmail aanvragen via https://gpi.explainsafe.nl/nl/password-reset.
Als je inlogt als kandidaat, kom je automatisch op de pagina ‘Mijn overzicht’. Hier kun je klikken op de oranje knop ‘GPI Starten’.
Zie je de oranje knop met ‘GPI Starten’ niet?
- Controleer dan of je ingelogd bent met het e-mailadres dat bij je werkgever in het systeem staat.
- Controleer de datum van de uitnodigingsmail. Deze mag maximaal 30 dagen in het verleden liggen.
Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier op https://gpi.explainsafe.nl/nl/contact en vermeld hierbij je vraag, achternaam en geboortedatum.
Controleer eerst of je actieve inlogcodes hebt. Ga naar ‘Overig’ en ‘Inlogcodes’. Staat er bij ‘Aantal inlogcodes GPI’ 0? Koop dan één of meerdere inlogcodes door op de knop ‘Ga naar de webshop’ te klikken en hier de stappen te doorlopen. Inlogcodes die je gelijk via Creditcard of iDeal betaalt, worden gebruikelijk binnen 5 minuten bijgeschreven. Bij inlogcodes die je op rekening bestelt, kan het tot 48 uur (op werkdagen) duren voordat deze worden bijgeschreven.
Lukt het niet inlogcodes te kopen omdat er bedrijfsgegevens missen?
1. Log in en kies het bedrijfsprofiel door op 'Bedrijf' te klikken.
2. Bovenin zie je het kopje ‘Overig’. Klik hierop en vervolgens op ‘Bedrijfsgegevens’.
3. Hier kun je gegevens aanvullen. Controleer ook of 'land' en ‘factuurland’ zijn ingevuld.
4. Klik op opslaan en controleer of er geen vakjes rood zijn. Zijn er vakjes rood? Vul deze in en klik weer op opslaan.
5. Ga naar ‘Overig’ en vervolgens ‘Inlogcodes’.
6. Klik op ‘Ga naar de webshop’.
Hierna kun je wel inlogcodes kopen en zal je de melding niet meer krijgen.
Controleer dan eerst de instellingen van je internetbrowser. Google Chrome gebruikt een standaard vertaalmogelijkheid en die staat waarschijnlijk ingeschakeld. Dit veroorzaakt vaak incorrecte teksten. Hier zie je hoe je dit kan controleren: https://support.google.com/chrome/answer/173424