Sinds 1-3-2021 hanteren we in het kader van AVG een bewaartermijn voor de persoonsgegevens van kandidaten. Dit houdt in dat kandidaten die langer dan een jaar niet waren ingelogd of een toets succesvol hadden behaald geautomatiseerd uit ons systeem worden verwijderd. We hebben echter meldingen ontvangen van kandidaten die wel voldeden aan de twee maximale bewaartermijnen, maar toch een open uitnodiging hebben gekregen, en dus nu 'onterecht' verwijderd zijn. Alle inlogcodes die hierbij gebruikt zijn zullen hersteld worden, de kandidaten die het betrof zullen opnieuw toegevoegd moeten worden door het desbetreffende bedrijf of ze zullen zelf opnieuw een registratie moeten uitvoeren. Excuses voor het ongemak.

Top 3 meest gestelde vragen


1. Ik ben zzp’er/bedrijfsbeheerder maar ik kan de GPI niet starten. Wat nu?
Dan kun je jezelf uitnodigen (via het bedrijfsprofiel):

  • Klik op ‘Kandidaat uitnodigen’.
  • Vul je naam in, klik op je naam en selecteer de juiste GPI.
  • In je kandidatenprofiel kun je daarna de GPI maken. (Klik op 'GPI starten'). Zie ook de werkinstructie.

2. Ik heb een uitnodiging ontvangen, maar het systeem geeft aan dat ik geen inlogcode heb aangeschaft. 

  • Log in als kandidaat, je ziet nu 'Mijn overzicht'.
  • Onder ‘Mijn GPI’s’ staat de GPI die je mag maken.
  • Klik naast de naam van de toets op 'GPI starten' (in het blauw) om de toets te starten. 

3. Ik ervaar problemen met de GPI afname. Wat moet ik nu doen?
De GPI's zijn te volgen in de meest gebruikte moderne browsers (Chrome, Firefox, Safari en Edge). Sinds 01-01-2020 bieden wij geen ondersteuning
meer op de Internet Explorer 11 browser, omdat hierin mogelijk niet alles goed werkt.
LET OP: Zorg ervoor dat je mobiel beschikt over de laatste software update (Android of iOS). Anders kan dit er ook voor zorgen
dat het niet helemaal goed werkt.
Mocht het op je mobiele apparaat niet goed werken, dan adviseren we je gebruik te maken van een pc of laptop. 

Contactformulier

Heb je een dringende vraag?
Wij zijn op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur te bereiken op + 31(0) 33 450 47 48.
Je kan je vraag ook stellen aan onze chatbot die altijd beschikbaar is, ook buiten kantooruren!

Contactgegevens

Bezoekadres
Disketteweg 6
3821 AR Amersfoort

Contact opnemen
E: support@explainsafe.nl
T: +31(0) 33 450 47 48

Bedrijfsinformatie
Smart Educational Tools is een handelsnaam van Stichting eX:plain
KvK: 41189888
Btw-nummer: NL 8048.47.058.B.01