Sinds 1-3-2021 hanteren we in het kader van AVG een bewaartermijn voor de persoonsgegevens van kandidaten. Dit houdt in dat kandidaten die langer dan een jaar niet waren ingelogd of een toets succesvol hadden behaald geautomatiseerd uit ons systeem worden verwijderd. We hebben echter meldingen ontvangen van kandidaten die wel voldeden aan de twee maximale bewaartermijnen, maar toch een open uitnodiging hebben gekregen, en dus nu 'onterecht' verwijderd zijn. Alle inlogcodes die hierbij gebruikt zijn zullen hersteld worden, de kandidaten die het betrof zullen opnieuw toegevoegd moeten worden door het desbetreffende bedrijf of ze zullen zelf opnieuw een registratie moeten uitvoeren. Excuses voor het ongemak.

Inlogcodes

In het menu hieronder vind je veelgestelde vragen en antwoorden over het kopen van inlogcode(s) en de werking van de GPI. Weet je niet welke poortinstructie je nodig hebt? Neem dan contact op met je opdracht- of werkgever. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Op het moment dat je een inlogcode hebt aangeschaft, wordt deze in je account aan je saldo toegevoegd. Vanuit je bedrijfsomgeving vind je de inlogcodes op de pagina ‘Inlogcodes’. Als kandidaat zie je de inlogcodes onderaan de 'Mijn overzicht' pagina.

Het zijn geen daadwerkelijke codes (geen cijferreeks) en je hoeft voordat je wilt beginnen met de instructie ook nergens een code in te voeren. Op het moment dat je start met de toets wordt op de achtergrond een code van je tegoed af geschreven. Bij het uitnodigen van een kandidaat wordt er automatisch een inlogcode van je saldo afgeschreven.