Gegevens wijzigen

In het menu hieronder vind je veelgestelde vragen en antwoorden over het kopen van inlogcode(s) en de werking van de GPI. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Ben je veranderd van bedrijfsnaam of van adres? Alle veranderde bedrijfsgegevens kun je in het GPI-bedrijfsaccount wijzigen. Dit doe je door op 'Overig' te klikken en vervolgens op 'Bedrijfsgegevens'. Hier kun je de gegevens wijzigen en opslaan. De eerstvolgende factuur zal de nieuwe bedrijfsgegevens bevatten.

Ben jij een kandidaat en nodigt jouw werkgever je altijd uit voor de GPI? Dan kan je werkgever je e-mailadres wijzigen. Informeer bij de GPI-bedrijfsbeheerder of leidinggevende.

Als GPI-bedrijfsbeheerder kan je het e-mailadres van een medewerker wijzigen door in het ‘Overzicht kandidaten’ op het oogje achter de medewerker te klikken. Vervolgens klik je op ‘Gegevens’ en pas je hier het e-mailadres aan. Daarna klik je op opslaan. Vanaf het moment dat het e-mailadres is gewijzigd, kan de kandidaat met het nieuwe e-mailadres inloggen. Krijg je de melding dat het e-mailadres al in gebruik is? Dan bestaat er al een account op het andere e-mailadres. Wijzigen is dan niet mogelijk. Wel kun je kijken of je het nieuwe account kunt toevoegen door te klikken op de knop 'Kandidaat toevoegen'. Als dit lukt, kun je het oude account verwijderen door in het Overzicht kandidaten op het kruisje achter dit account te klikken.

Ben je een bedrijf of ben je een kandidaat die niet gekoppeld is aan een werkgever, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op https://gpi.explainsafe.nl/nl/contact. Vermeld de reden van de wijziging, het e-mailadres waar het om gaat en het e-mailadres waar het naartoe gewijzigd moet worden.

Ben je niet terug te vinden in het GPI-register en heb je wel een geldige GPI? Dan is de kans groot dat jouw gegevens verkeerd in je certificaat staan. Om in het GPI-register teruggevonden te worden, moeten de velden 'achternaam' en 'geboortedatum' goed ingevuld zijn. Let erop dat het veld 'achternaam' alleen de achternaam moet bevatten, en niet een tussenvoegsel. Dit veld is ook spatiegevoelig. Als er gegevens in het register en certificaat gewijzigd moeten worden, zie dan: 'Mijn achternaam of geboortedatum staat verkeerd in het certificaat en register. Kan dit worden aangepast?'.

Het is belangrijk dat je de foutieve gegevens eerst zelf aanpast. Dit kun je als bedrijf doen door in te loggen en in het overzicht kandidaten op het oogje achter de kandidaat te klikken. Hier klik je op 'Gegevens' en pas je de gegevens aan en sla je dit op. Als kandidaat kun je dit aanpassen door in te loggen en te klikken op 'Mijn gegevens'. Op deze plek kun je de gegevens aanpassen en dit opslaan.

Pas zodra dit is gebeurd, kunnen wij dit ook in het certificaat aanpassen. Nadat de wijzigingen zijn doorgevoerd in het account, ga dan naar ons contactformulier: https://gpi.explainsafe.nl/nl/contact. Vermeld wat er gewijzigd is in de gegevens en het e-mailadres van de kandidaat waar het om gaat.

Log in op je GPI-account als kandidaat. Je kunt inloggen via https://gpi.explainsafe.nl/nl/login met jouw e-mailadres waarop je werkgever je toe wil voegen. Als je je wachtwoord niet meer weet, kun je een wachtwoordherstelmail aanvragen via deze link.
Als je ingelogd bent op je account, klik je op ‘Mijn gegevens’. Hier zie je aan welk bedrijf je gekoppeld bent. Wil je niet (meer) aan dit bedrijf gekoppeld zijn, omdat je (bijvoorbeeld) een nieuwe werkgever hebt? Dan kun je jezelf ontkoppelen door te klikken op de knop ‘Ontkoppelen van bedrijf’. Je kunt jezelf alleen ontkoppelen van een bedrijf als je niet als zzp’er geregistreerd staat en als het gekoppelde bedrijf geen API-koppeling heeft. Als er nog uitnodigingen in je account stonden, worden deze teruggezet bij het bedrijf dat deze verstuurd had. Je oude werkgever krijgt een e-mail nadat je je hebt losgekoppeld. Als je je hebt losgekoppeld, kan je nieuwe werkgever je toevoegen aan hun overzicht en (eventueel) uitnodigen.

In de eerste herinneringsmail kan je aangeven dat je geen herinnering meer wenst te ontvangen. Via de oranje knop ‘Geef reden’ kan je een reden geven waarom je geen herinnering meer wenst ontvangen. Na het indienen zal de herinneringsmail niet meer worden verstuurd.