Gegevens wijzigen

In het menu hieronder vind je veelgestelde vragen en antwoorden over het kopen van inlogcode(s) en de werking van de GPI. Weet je niet welke poortinstructie je nodig hebt? Neem dan contact op met je opdracht- of werkgever. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Ben je veranderd van bedrijfsnaam of van adres? Alle veranderde bedrijfsgegevens kun je in het GPI-bedrijfsaccount wijzigen. Dit doe je door op 'Overig' te klikken en vervolgens op 'Bedrijfsgegevens'. Hier kun je de gegevens wijzigen en opslaan. De eerstvolgende factuur zal de nieuwe bedrijfsgegevens bevatten.

Nodigt jouw werkgever je altijd uit voor de GPI? Dan kan je werkgever je e-mailadres wijzigen. Informeer bij de GPI-bedrijfsbeheerder of leidinggevende.

Als zzp’er of GPI-bedrijfscontactpersoon is het mogelijk de e-mailadressen van medewerkers te wijzigen. Als je zelf ook de GPI maakt en in het Overzicht kandidaten staat, kun je ook je eigen e-mailadres wijzigen. Dit doe je door in het ‘Overzicht kandidaten’ op het oogje achter de medewerker te klikken. Vervolgens klik je op ‘Gegevens’ en pas je hier het e-mailadres aan. Daarna klik je op opslaan. Vanaf het moment dat het e-mailadres is gewijzigd, kan de kandidaat met het nieuwe e-mailadres inloggen. Krijg je de melding dat het e-mailadres al in gebruik is? Dan bestaat er al een account op het andere e-mailadres. Wijzigen is dan niet mogelijk. Wel kun je kijken of je het nieuwe account kunt toevoegen door te klikken op de knop 'Kandidaat toevoegen'. Als dit lukt, kun je het oude account verwijderen door in het Overzicht kandidaten op het kruisje achter dit account te klikken.

Ben je een bedrijf of ben je een kandidaat die gekoppeld aan een werkgever, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op https://gpi.explainsafe.nl/nl/contact. Vermeld de reden van de wijziging, het e-mailadres waar het om gaat en het e-mailadres waar het naartoe gewijzigd moet worden.

Ben je niet terug te vinden in het GPI-register en heb je wel een geldige GPI? Dan is de kans groot dat jouw gegevens verkeerd in je certificaat staan. Om in het GPI-register teruggevonden te worden, moeten de velden 'achternaam' en 'geboortedatum' goed ingevuld zijn. Let erop dat het veld 'achternaam' alleen de achternaam moet bevatten, en niet een tussenvoegsel. Moet hier iets in aangepast worden, zie vraag 'Mijn achternaam of geboortedatum staat verkeerd in het certificaat en register. Kan dit worden aangepast?'.

Het is belangrijk dat je de foutieve gegevens eerst zelf aanpast. Dit kun je als bedrijf doen door in te loggen en in het overzicht kandidaten op het oogje achter de kandidaat te klikken. Hier klik je op 'Gegevens' en pas je de gegevens aan en sla je dit op. Als kandidaat kun je dit aanpassen door in te loggen en te klikken op 'Mijn gegevens'. Op deze plek kun je de gegevens aanpassen en dit opslaan.

Pas zodra dit is gebeurd, kunnen wij dit ook in het certificaat aanpassen. Nadat de wijzigingen zijn doorgevoerd in het account, ga dan naar ons contactformulier: https://gpi.explainsafe.nl/nl/contact. Vermeld wat er gewijzigd is in de gegevens en het e-mailadres van de kandidaat waar het om gaat.