Inloggen/account aanmaken

In het menu hieronder vind je veelgestelde vragen en antwoorden over het kopen van inlogcode(s) en de werking van de GPI. Weet je niet welke poortinstructie je nodig hebt? Neem dan contact op met je opdracht- of werkgever. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Ben je werknemer bij een bedrijf? Dan krijg je een inlogcode van je werkgever (via een uitnodigingslink in een e-mail) en hoef je alleen je gegevens aan te vullen en zelf een wachtwoord aan te maken. Zorg je zelf voor een inlogcode, omdat je bijvoorbeeld zzp‘er bent? Klik dan op Home (Het GPI-logo) en klik op ‘Regel de GPI’ om door middel van het stappenplan je registratie te voltooien. Als je het stappenplan niet hebt afgerond staat er boven aan de pagina dat je nog verder moet gaan met het stappenplan.

Om in te loggen klik je op ‘Inloggen | Account aanmaken‘. Je kunt alleen inloggen als je al een account hebt aangemaakt. Vul je e-mailadres en wachtwoord in. Het wachtwoord heb je zelf gekozen bij het aanmaken van het account.

Ga naar ‘Inloggen | Account aanmaken’ of klik op ‘Regel de GPI’ op de startpagina. Bij ‘Soort gebruiker’ kies je voor ‘Bedrijf’ (dat staat er standaard) en vink je daaronder ‘Ik ben zzp'er of bedrijfscontactpersoon die zelf een GPI wil maken.' aan.

Ga naar de Inlogpagina en klik op 'Wachtwoord vergeten'. Vul je e-mailadres in en klik daarna op 'Herstel wachtwoord'. Je ontvangt dan een e-mail met daarin een link. Met deze link kun je een nieuw wachtwoord aanmaken.

Voor het wijzigen van het e-mailadres waarmee je inlogt als kandidaat kan je contact opnemen met ons via het contactformulier op https://gpi.explainsafe.nl/contact. Vermeld het e-mailadres waar het om gaat en waar het naartoe gewijzigd moet worden. Als bedrijf of zzp’er is het wel mogelijk om e-mailadressen te wijzigen.