Sinds 22 september 2020 staat de GPI 3.0 online. Er is ten opzichte van de GPI 2.0 veel verbeterd op basis van jouw feedback en suggesties. Klik hier voor het nieuwsbericht.

Privacy

In het menu hieronder vind je veelgestelde vragen en antwoorden over het kopen van inlogcode(s) en de werking van de GPI. Weet je niet welke poortinstructie je nodig hebt? Neem dan contact op met je opdracht- of werkgever. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Persoonlijke gegevens hebben wij nodig voor registraties, aanmeldingen, facturen en voor certificeringen. In ons privacystatement staat hoe wij (als verwerkingsverantwoordelijke) omgaan met jouw privacy.

Het platform is AVG-compliant. Jouw persoonsgegevens worden opgeslagen bij een gecertificeerd datacenter in Nederland volgens ISO 20000, ISO 27001 en NEN7510. Maandelijks worden aanpassingen gedaan aan het platform om mogelijke veiligheidsproblemen te voorkomen en op te lossen. Ook worden tests door derden uitgevoerd om vast te stellen of het platform nog steeds veilig is en voldoet aan wet- en regelgeving.

Wij vragen alleen gegevens die wij nodig hebben voor registratie in het register GPI en (indien van toepassing) in verband met facturering. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van jouw gegevens. Een jaar nadat je registratie is verlopen en je account inactief is, worden je gegevens verwijderd. Betalingsgegevens worden langer bewaard omdat dit wettelijk verplicht is. Voor meer informatie kun je het privacystatement in de voettekst van de website raadplegen.

Ja, je kunt hiervoor een verzoek indienen via ons contactformulier https://gpi.explainsafe.nl/contact. Om misbruik te voorkomen kunnen wij je daarbij vragen om je te identificeren. Je krijgt binnen 4 weken een reactie. Voor het melden van een mogelijk datalek kun je onze Functionaris Gegevensbescherming mailen via data@explain.nl.